Všeobecné obchodní podmínky Lékárna
Všeobecné obchodní podmínky vztahující se k zásilkovému výdeji zboží prostřednictvím e-shopu OOVL Lékárny U svatého Jiří s.r.o.
Tyto všeobecné obchodní podmínky vztahující se k zásilkovému výdeji zboží prostřednictvím e-shopu OOVL Lékárny U svatého Jiří (dále jen „obchodní podmínky“) upravují práva a povinnosti vyplývající ze smluv uzavíraných prostřednictvím on-line obchodu („e-shopu“) provozovaného OOVL Lékárnou U svatého Jiří na webovém rozhraní dostupném na adrese www.akheshop.cz/lekarna (dále jen „webové rozhraní“) mezi
naší společností:
OOVL Lékárny U svatého Jiří s.r.o., se sídlem Zámecká 202, 739 23 Stará Ves nad Ondřejnicí
IČ: 25377248
DIČ: CZ25377248
Zapsané v obchodním rejstříku vedeném v Krajského soudu v Ostravě oddíl C, vložka 16415
adresa pro doručování: Zámecká 202, 739 23 Stará Ves nad Ondřejnicí
telefonní číslo: 558 669 127
kontaktní e-mail: vydejna.staraves@seznam.cz
jako prodávajícími
a vámi jako kupujícím.
Technický chod a správa internetových stránek, kde je e-shop OOVL Lékárny U svatého Jiří umístěn, a dále související logistické služby (platby, doprava a související komunikace při realizaci objednávky) jsou zajišťovány ve spolupráci se společností Akademie klasické homeopatie, spol. s r.o., se sídlem Hašlerova 674/9, Stará Bělá, 724 00 Ostrava, IČ: 49607308, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě pod sp. zn. C 12070 (dále jen „Logistická služba“ nebo také „AKH“), který je provozovatelem e-shopu https://www.akheshop.cz/ (Dále jen „E-shop AKH“).
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Shrnutí obsahu obchodních podmínek
Kupní smlouvou se zavazujeme dodat vám zboží (za zboží se považuje zboží určené prodávajícím k prodeji zásilkovým způsobem v internetovém obchodě (na e-shopu) v rámci jeho podnikatelské činnosti, jedná se například o zdravotnické prostředky, potravinové doplňky, kosmetiku a léčiva, jejichž výdej podle rozhodnutí o registraci dle § 25 odst. 1 zákona o léčivech není vázán na lékařský předpis, přičemž léčiva jsou léčivé přípravky registrované podle § 25 odst. 1 zákona o léčivech) uvedené v objednávce a vy se zavazujete toto zboží převzít a zaplatit nám kupní cenu. Pro uzavření smlouvy je potřeba, abyste podali objednávku a aby došlo k jejímu přijetí z naší strany (podle článku 2). Informace o cenách se nacházejí v článku 3. Možné způsoby platby a dodání naleznete v článku 4 a 5. Informace o možnosti odstoupení od smlouvy po převzetí zboží jsou v článku 6. Reklamace se řídí naším Reklamačním řádem.
1.2. Jedná se o spotřebitelskou smlouvu?
O spotřebitelskou smlouvu se jedná v případě, že jste spotřebitelem, tj. pokud jste fyzickou osobou a zboží kupujete mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. V opačném případě se o spotřebitelskou smlouvu nejedná a nevztahuje se na vás ochrana spotřebitele dle právních předpisů a těchto obchodních podmínek.
1.3. Čím se řídí naše vzájemná práva a povinnosti?
V první řadě smlouvou, která je tvořena následujícími dokumenty:
- těmito obchodními podmínkami, které vymezují naše vzájemná práva a povinnosti;
- Reklamačním řádem pro e-shop OOVL Lékárny U svatého Jiří, podle kterého budeme postupovat při reklamaci zboží;
- Zásadami ochrany osobních údajů e-shopu OOVL Lékárny U svatého Jiří, které upravují ochranu vašich osobních údajů; odkaz ZOOU lékárny). - DOLEŽAL
- podmínkami a pokyny uvedenými na webovém rozhraní zejména při uzavírání smlouvy;
- objednávkou a jejím přijetím z naší strany,
a v otázkách neupravených smlouvou se naše vzájemná práva a povinnosti řídí českým právním řádem, zejména následujícími právními předpisy:
- zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“);
- zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (pouze pokud jste spotřebitelem).
- zákonem č. 378/2007 Sb., Zákon o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů (dále jen „zákon o léčivech“)
Pokud se vaše bydliště nebo sídlo nachází mimo Českou republiku, nebo pokud náš právní poměr obsahuje jiný mezinárodní prvek, souhlasíte s tím, že se náš vztah řídí českým právem. Pokud jste spotřebitelem a právní řád státu vašeho bydliště poskytuje vyšší míru ochrany spotřebitele než český právní řád, je vám pak poskytována tato vyšší míra ochrany.
1.4. Jak vyjádříte souhlas s obchodními podmínkami?
Zasláním objednávky a dále též potvrzením na webovém rozhraní stvrzujete, že jste se s těmito obchodními podmínkami seznámili a souhlasíte s nimi.
1.5. Co byste ještě ohledně obchodních podmínek měli vědět?
V případě, že je některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné, neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se namísto něj ustanovení, které se mu svým smyslem nejvíce blíží. Tím není dotčena platnost ostatních ustanovení.
Znění obchodních podmínek můžeme měnit či doplňovat. Měnit či doplňovat obchodní podmínky lze pouze písemnou formou.
Vaše práva a povinnosti se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly. Znění těchto obchodních podmínek vám zašleme spolu s přijetím objednávky z naší strany.
2. KUPNÍ SMLOUVA
2.1. Jak uzavíráme kupní smlouvu?
Pro uzavření smlouvy je nutné, abyste odeslali objednávku v souladu s těmito obchodními podmínkami a aby došlo k přijetí této objednávky z naší strany. Upozorňujeme, že prezentace zboží na webovém rozhraní je informativního charakteru a nejedná se o náš návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
2.2. Jak podat objednávku?
Objednávku můžete podat vždy prostřednictvím webového rozhraní (vyplněním formuláře) nebo jiným způsobem, který dle informací na webovém rozhraní umožňujeme. Objednávka musí obsahovat všechny informace předepsané ve formuláři.
Před odesláním objednávky prostřednictvím objednávkového formuláře vám bude sdělena rekapitulace objednávky včetně konečné ceny (obsahující veškeré daně, cla a poplatky). V rámci rekapitulace máte poslední možnost měnit zadané údaje.
Závaznou objednávku podáte stisknutím tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“, čímž se zároveň zavazujete uhradit kupní cenu v plné výši. Údaje uvedené v závazné objednávce považujeme za správné a úplné. O jejich změně nás bezodkladně informujte telefonicky či e-mailem.
2.3. Můžete již odeslanou objednávku zrušit nebo změnit?
Objednávku, kterou jsme dosud nepřijali, můžete zrušit či změnit telefonicky nebo e‑mailem. Všechny námi přijaté objednávky jsou závazné. Pozdější zrušení či změny objednávky jsou možné pouze po dohodě s námi. Pokud je takto zrušena objednávka zboží, ohledně kterého nejde odstoupit od smlouvy (podrobněji v článku 6), máme nárok na náhradu nákladů, které jsme již v souvislosti se smlouvou vynaložili.
2.4. Jak zjistíte, že jsme přijali objednávku a kdy je uzavřena smlouva?
O obdržení objednávky vás bude informovat prodávající prostřednictvím Logistické služby, a to na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v objednávce nebo v uživatelském účtu. Informace o obdržení objednávky je zasílána automaticky a nejedná se o přijetí objednávky z naší strany.
Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy je vám doručeno přijetí objednávky z naší strany prostřednictvím Logistické služby na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v objednávce. Pokud by k přijetí objednávky nedošlo, je smlouva uzavřena okamžikem, kdy převezmete objednané zboží.
2.5. Máte možnost získat smlouvu v textové podobě?
Dokumenty tvořící smlouvu vám budou zaslány e‑mailem nebo na vaši žádost vytištěny poštou. Při zasílání poštou vás můžeme požádat o úhradu nákladů s tím spojených.
Dokumenty tvořící smlouvu archivujeme v elektronické podobě. Smlouva není přístupná třetím osobám.
2.6. Jaké jsou specifika e-shopu OOVL Lékárny U svatého Jiří?
E-shop OOVL Lékárny U svatého Jiří obsahuje přehled zboží určeného prodávajícím k prodeji zásilkovým způsobem v rámci jeho podnikatelské činnosti. Seznam zboží (a jeho ceny) v internetovém obchodu se může lišit od zboží (včetně jeho cen) nabízeného v kamenné prodejně Lékárny U svatého Jiří. Prostřednictvím e-shopu Lékárny U svatého Jiří není možné zakoupit léčivé přípravky, jejichž výdej je vázán na lékařský předpis, léčivé přípravky obsahující návykové látky ani léčivé přípravky, které mohou být vydávány bez lékařského předpisu s omezením.
Zboží je možné doručit pouze na území České republice a v lokalitě, kde Logistická služba poskytuje dodání zboží.
2.7. Jaké zboží lze nakoupit prostřednictvím zásilkového prodeje?
Zásilkovým způsobem nelze vydávat připravované léčivé přípravky, léčivé přípravky, jejichž výdej je vázán na lékařský předpis, léčivé přípravky obsahující návykové látky nebo prekursory ani léčiva, která mohou být vydávána bez receptu s omezením. Léčivé přípravky lze doručit pouze na území České republiky. Veškeré informace o léčivém přípravku naleznete jak v detailu daného produktu na našich webových stránkách, jako i v příbalovém letáku.
2.8. Kdy jsme oprávněni odmítnout objednávku?
Kupující bere na vědomí, že prodávající je ve výjimečných případech oprávněn odmítnout objednávku kupujícího – zejména, nikoliv však výlučně v případě, kdy mu takový postup umožňují zvláštní právní předpisy, to je například jiné v případě podezření ze zneužití dodávaného zboží v souladu se zákonem o léčivech. Dále je prodávající oprávněn odmítnout objednávku kupujícího tehdy, pokud tento kupující v minulosti porušil obchodní podmínky, opakovaně nepřevzal zboží apod.
2.9. Jaké informace jsou ohledně zboží uváděné?
U každého jednotlivého zboží jsou v e-shopu Lékárny U svatého Jiří vždy uvedeny název a kupní cena včetně daně z přidané hodnoty. Kupní cena je považována za cenu smluvní. Uvedené ceny jsou včetně DPH. V e-shopu Lékárny U svatého Jiří jsou u jednotlivého zboží dále uvedeny zejména nikoliv však výlučně následující údaje:
a) specifikace zboží a vyobrazení zboží (fotografie)
b) povinné informace dle zákona o léčivech, pokud se jedná o léčiva, stejně jako povinné informace dle zvláštních právních předpisů u dalšího regulovaného zboží (např. zdravotnické prostředky, diagnostické zdravotnické prostředky in vitro, doplňky stravy).
2.10. Ověřujeme objednávky?
Prodávající je oprávněn sám nebo prostřednictvím Logistické služby v návaznosti na druh objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, náklady na dopravu) dle svého uvážení ověřit objednávku u kupujícího, a to na e-mailové adrese nebo na telefonním čísle uvedeném v objednávce a kupující je povinen objednávku verifikovat. Pokud kupující objednávku neverifikuje, bude objednávka považována za neuskutečněnou a nepřihlíží se k ní.
3. CENA
3.1. Může se cena na webovém rozhraní měnit?
Pokud cena uvedená u zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání již není aktuální, neprodleně vás na tuto skutečnost upozorníme. Na přijaté objednávky však nemá vliv změna ceny, ke které došlo v mezidobí mezi odesláním objednávky a jejím přijetím z naší strany.
V případě, že na naší straně došlo ke zcela zjevné technické chybě při uvedení ceny zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání, nejsme povinni dodat vám zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu pro zdánlivost našeho právního jednání dle § 552 občanského zákoníku, event. pro omyl dle § 571 občanského zákoníku.
3.2. Lze kombinovat slevy z ceny zboží?
Případné slevy z ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, ledaže je na webovém rozhraní výslovně uvedeno něco jiného.
4. PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Jaké způsoby platby přijímáme?
4.2. Proces zaplacení, resp. všechny způsoby placení uvedené v e-shopu OOVL Lékárny U svatého Jiří zajišťuje Logistická služba (včetně doručení potřebných dokladů). V případě dotazů nebo problémů s placením se kupující obrací na eshop@akheshop.cz.
V rámci procesu objednávání provádí kupující pouze jednu platbu, i když učiní nákup jak v e-shopu OOVL Lékárny U svatého Jiří tak v e-shopu AKH. Doklady (faktura, účtenka, dodací list) ke zboží však kupující obdrží ke každému nákupu samostatně.
Jestliže si kupující vybere platbu předem, obdrží potvrzení o zaplacení prostřednictvím Logistické služby, a to na e-mail uvedený v objednávce nebo uživatelském účtu. Kurýři Logistické služby jsou oprávněni přijímat platby také za objednávky z e-shopu Lékárny U svatého Jiří.
Kupní cenu můžete uhradit především následujícími způsoby:
- v hotovosti nebo bezhotovostně (platební kartou) při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru;
- bezhotovostně před dodáním zboží on-line platební kartou nebo prostřednictvím platební brány;
- bezhotovostně před dodáním zboží převodem na náš bankovní účet (pokyny vám budou sděleny v potvrzení objednávky).
Případné další způsoby platby a případné poplatky spojené s některými způsoby platby jsou uvedeny na webovém rozhraní.
4.3. Kdy nastane splatnost kupní ceny?
V případě platby v hotovosti (nebo bezhotovostně při převzetí zboží) je cena splatná při převzetí zboží. Při bezhotovostní platbě před dodáním zboží je cena splatná do pěti dnů od přijetí objednávky, cena je uhrazena okamžikem připsání příslušné částky na náš bankovní účet. Pokud neobdržíme cenu v době splatnosti, vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy.
4.4. Můžeme požadovat zálohu nebo uhrazení předem?
Vezměte na vědomí, že v souladu s § 2119 odst. 1 občanského zákoníku jsme oprávněni požádat vás o uhrazení celé ceny zboží (příp. zálohy) před jeho odesláním nebo předáním.
Upozorňujeme, že pokud zvolíte úhradu platby bezhotovostním převodem a uhradíte platbu dříve, než z naší strany dojde k uzavření smlouvy v souladu s bodem 2.4., jedná se o zálohu na uhrazení ceny zboží. V případě, že smlouva bude následně uzavřena, započte se záloha na cenu zboží.
4.5. Jak vystavujeme daňový doklad?
Souhlasem s těmito obchodními podmínkami nám udělujete souhlas s vystavením daňových dokladů elektronickou formou. Prodávající vystaví prostřednictvím Logistické služby ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy daňový doklad – fakturu.
5. DODACÍ PODMÍNKY
5.1. Jak posíláme zboží?
Dopravu zajišťuje pro prodávajícího Logistická služba. Přehled možných způsobů dodání zboží, termínů a lokalit doručování je uveden v e-shopu AKH v rámci procesu objednávky.
Zajišťujeme balení a dopravu zásilek obsahujících léčivé přípravky k dodání způsobem, který zajistí zachování jakosti léčivých přípravků. Za jakost léčivých přípravků odpovídáme i v případě, že přepravu léčivých přípravků zajistíme u jiné osoby.
Způsoby dodání zboží včetně výše nákladů na dodání zboží jsou uvedené na webovém rozhraní. Konkrétní způsob dodání zboží můžete zvolit v objednávce. Upozorňujeme, že ne vždy jsou nabízeny všechny možné způsoby doručení, neboť způsob dopravy musí být v souladu se souhrnem údajů o přípravku, tzn. volba může být omezena pouze na některé způsoby doručení, které je v souladu s povahou objednávaného zboží, tak, aby bylo zajištěno zachování léčivých přípravků.
V objednávce bude vždy uvedena konečná cena, která již náklady na zvolený způsob dopravy zahrnuje.
5.2. Kdy vám zboží dodáme?
Čas dodání zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu dopravy a platby.
Neurčíte-li během objednávky zboží výslovně jinak, zásilky Vám budou odeslány nejdéle ve lhůtě 48 hodin od přijetí objednávky tak, aby bylo zajištěno jejich dodání nejdéle ve lhůtě 3 pracovních dnů od přijetí objednávky. Pokud zboží nelze ve lhůtě dle předchozí věty dodat (např. zboží je momentálně nedostupné) tuto skutečnost Vám oznámíme nejdéle ve lhůtě 3 dnů od přijetí objednávky.
Dobu dodání zboží externími dopravci však nemůžeme ovlivnit. V případě problémů týkajících se doby dodání nás kontaktujte a my budeme situaci s dopravcem řešit.
Zboží, které není skladem, expedujeme, jakmile je to možné. O přesném datu vás budeme informovat.
Dodáním zboží podle těchto obchodních podmínek se rozumí okamžik, kdy je vám zboží doručeno. Pokud bezdůvodně odmítnete převzít zboží, nepovažuje se tato skutečnost za nesplnění povinnosti dodat zboží z naší strany, ani za odstoupení od smlouvy z vaší strany.
Vlastnické právo ke zboží nabýváte okamžikem zaplacení celé kupní ceny, ne však dříve, než zboží převezmete.
5.3. Jak postupovat při převzetí zboží?
Při převzetí zboží zkontrolujte neporušenost obalu zboží. Pokud zjistíte nedostatky, neprodleně informujte dopravce i nás. Pokud odmítnete zásilku s poškozeným obalem převzít, nepovažuje se to za bezdůvodné odmítnutí zboží.
Okamžikem převzetí zboží od Logistické služby (nebo okamžikem, kdy jste měli povinnost zboží převzít, ale v rozporu se smlouvou jste tak neučinili), na vás přechází odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží.
Prodávající předá zboží prostřednictvím Logistické služby kupujícímu do jeho vlastních rukou, do rukou jeho zmocněnce, případně na místo oběma stranami smluvené. Zboží je kupující povinen převzít, nevyužije-li možnosti odstoupení od kupní smlouvy. Za kupujícího může zboží převzít vedle kupujícího také fyzická osoba starší osmnácti (18) let, která se zdržuje v bytě nebo jiných prostorách na adrese kupujícího a která osobě, která kupujícímu zboží za prodávajícího předává, prokáže svou totožnost resp. dostatečný věk, a to předložením občanského průkazu. Výjimkou je možnost odložené platby, kdy objednávku může převzít pouze ten, na jejíž jméno je objednávka vystavena. Nebude-li potřebný věk prokázán, může prodávající odstoupit od kupní smlouvy a požadovat náhradu nákladu v souvislosti s objednávkou.
5.4. Co se stane v případě, že zboží nepřevezmete?
Pokud je z důvodů na vaší straně nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným než sjednaným způsobem, jste povinni uhradit náklady spojené s takovým doručováním.
V případě, že zboží bezdůvodně nepřevezmete v čase dodání dle bodu 5.2., máme nárok na náhradu nákladů spojených s dodáním zboží a jeho uskladněním, jakož i dalších nákladů, které nám z důvodu nepřevzetí zboží vzniknou.
V případě zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru máme dále právo od smlouvy odstoupit. Pokud jste však již kupní cenu uhradili (v případě platby před dodáním zboží), máme dále právo přistoupit k svépomocnému prodeji zboží dle § 2126 občanského zákoníku.
6. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
6.1. Jak můžete od smlouvy odstoupit?
Od kupní smlouvy můžete jako spotřebitel bez udání důvodu odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne, kdy jste vy nebo vámi určená osoba odlišná od dopravce převzal zboží; nebo
- poslední kus zboží, objednal-li jste v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
- poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
- první dodávku zboží, jedná-li se o pravidelnou dodávku zboží po ujednanou dobu.
Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme zaslat na naši doručovací adresu spolu se zbožím nebo na e-mail a neprodleně poté nám zaslat zboží na naši doručovací adresu. Pro odstoupení od smlouvy lze využít vzorový formulář. odkaz OKS lékárny). – DOLEŽAL – AKH nebo LEK?
6.2. Jaké má odstoupení od smlouvy důsledky?
Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a hledí se na ni, jako kdyby nebyla uzavřena, včetně závazků z vedlejších smluv; tím není dotčeno ustanovení bodu 6.4 a 6.5.
Byl-li vám společně se zbožím poskytnut s vaším souhlasem dárek, pozbývá darovací smlouva odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze stran účinnosti. Dárek nám zašlete zpět společně s vraceným zbožím.
6.3. Jakým způsobem nám vrátíte zboží?
Zboží jste povinni nám vrátit do 14 dnů od odstoupení od smlouvy na naši doručovací adresu, resp. na adresu našeho sídla. Zboží nezasílejte na dobírku, nejsme povinni jej takto převzít.
K vrácenému zboží doporučujeme přiložit:
- kopii dodacího listu a faktury (pokud byly vystaveny) nebo jiný doklad prokazující koupi zboží;
- písemné vyjádření o odstoupení od smlouvy (na našem formuláři nebo jinak) a zvoleném způsobu vrácení peněz.
Nepředložení některého z výše uvedených dokladů nebrání kladnému vyřízení vašeho odstoupení od smlouvy dle zákonných podmínek.
6.4. Kdy dostanete zpět své peníze?
Veškeré přijaté peněžní prostředky vám vrátíme do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Berte však na vědomí, že nejsme povinni vrátit vám peníze dříve, než nám vrátíte zboží nebo prokážete, že jste nám zboží odeslali.
Vedle kupní ceny máte i nárok na vrácení nákladů na dodání zboží k vám. Jestliže jste však zvolili jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který nabízíme, vrátíme vám náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Peníze vám vrátíme stejným způsobem, jakým jsme je přijali (pokud nám do deseti dnů od odstoupení od smlouvy žádný jiný nesdělíte a nevzniknou vám tímto žádné další náklady), nebo způsobem, jaký budete požadovat.
Náklady spojené s odesláním vráceného zboží na naši adresu hradíte vy, a to i v případě, že zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
6.5. Co když bylo vrácené zboží poškozené?
Při zasílání zabalte zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení.
Zboží je možné vyzkoušet pouze v takovém rozsahu, aby bylo možné se seznámit s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Pokud zjistíme, že vámi vrácené zboží je poškozené, opotřebené, znečištěné či částečně spotřebované, odpovídáte nám za toto snížení hodnoty zboží.
6.6. Kdy od smlouvy odstoupit nelze?
V souladu s § 1837 občanského zákoníku není možné odstoupit mimo jiné od následujících smluv:
- o dodávce zboží, které bylo vyrobeno podle vašich požadavků nebo přizpůsobeno pro vaši osobu;
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím;
- o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není možné vrátit poté, co jste jej narušili.
Registrované léčivé přípravky, které nejsou vadné, nelze vrátit bez udání důvodu, jak je tomu u většiny jiných druhů zboží. To znamená, že pokud si koupíte léčivý přípravek a není v něm žádná vada, nemáte právo ho vrátit bez udání důvodu, podobně jako v kamenné lékárně, kde také nelze vracet léky bez důvodu.
6.7. Kdy můžeme odstoupit od kupní smlouvy my?
Vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:
- neobdrželi jsme od vás kupní cenu v době splatnosti nebo jste zboží nepřevzali;
- zboží z objektivních příčin (především proto, že zboží se již nevyrábí, dodavatel přestal dodávat do ČR atd.) není možné za původních podmínek dodat;
- plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.
V případě, že nastala některá z výše uvedených skutečností, budeme vás o našem odstoupení od smlouvy neprodleně informovat.
Pokud jste již zcela nebo zčásti uhradili kupní cenu, vrátíme vám přijatou částku do pěti dnů od odstoupení od smlouvy, a to bezhotovostně na účet, který nám pro tento účel sdělíte, nebo ze kterého jste provedli úhradu.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Vaše práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a, jste-li spotřebitelem, § 2158 až 2174b občanského zákoníku). Ustanovení § 2106 a 2107 o právech z vadného plnění se nepoužijí. Při uplatňování práv z vadného plnění budeme postupovat v souladu s naším Reklamačním řádem.
Zajišťujeme informační službu poskytovanou farmaceutem po vymezenou provozní dobu dle bodu 8.1 těchto obchodních podmínek. Tato informační služba slouží rovněž k zajištění shromažďování a předávání informací o podezření na nežádoucí účinky léčivých přípravků a o závadách v jakosti léčivých přípravků dle §85 odst. 2 písm. d) zákona o léčivech.
V případě podezření na závažný nebo neočekávaný nežádoucí účinek léčivého přípravku, doporučujeme toto podezření ohlásit též Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv.
Pro obecné informace o rizicích, s nimiž je spojen případný nelegální zásilkový výdej léčiv s využitím elektronických prostředků, navštivte internetové stránky Státního ústavu pro kontrolu léčiv.
V případě uplatnění práva z vadného plnění máte právo na náhradu nákladů, které jste v souvislosti s tím vynaložili. Tímto způsobem tak dojde k zajištění možnosti vrácení reklamovaných léčivých přípravků způsobem, který vám nezpůsobí náklady.
8. DALŠÍ INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE
8.1. Kdy je k dispozici informační služba?
Informační službu poskytuje prodávající v pracovní dny od 8:00 do 14:00 hod. prostřednictvím: Mgr. Simony Dostálkové, farmaceut, tel. číslo: 558 669 127, e-mail: vydejna.staraves@seznam.cz
8.2. Jaká oprávnění máme k výkonu naší činnosti?
Prodávající je mimo jiné provozovatelem lékáren a je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Prodávající dále řádně a včas ohlásil Státnímu úřadu pro kontrolu léčiv, že provádí výdej léčivých přípravků zásilkovým způsobem, a to dne 30.9.2025.
8.3. Jaká je další specifická regulace?
Prodávající je osobou odpovědnou za plnění všech povinností spojených s provozováním internetového obchodu, které vyplývají ze zákona o léčivech, o ochraně spotřebitele, zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů, a dalších právních předpisů, které se na tuto činnost vztahují.
Prodávající je vázán Etickým kodexem České lékárnické komory.
8.4. Jak vyřizujeme stížnosti?
Případné stížnosti vyřizujeme prostřednictvím našeho kontaktního e-mailu. Stížností se následně budeme zabývat a pokusíme se ji vyřídit bez zbytečného odkladu od jejího obdržení. Dále se můžete obrátit na příslušný živnostenský úřad nebo na Českou obchodní inspekci.
8.5. Jaký je kontrolní orgán?
Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno s) občanského zákoníku sděluje prodávající, že s mimosoudní stížností ohledně prodeje léčiv, zdravotnických prostředků a diagnostických zdravotnických prostředků in vitro se kupující může obrátit na kontrolní orgán, kterým je Státní ústav pro kontrolu léčiv, adresa: Šrobárova 48, 100 41 Praha 10, tel: +420 272 185 111, e-mail: posta@sukl.cz, www: http://www.sukl.cz.
Odpovědnou osobou ve vztahu ke Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv, pokud se týká provozování e-shopu Lékárny U svatého Jiří, je prodávající.
8.6. Jaká máte práva při vzniku spotřebitelského sporu?
Jste-li spotřebitel a vznikne-li mezi námi spor ze smlouvy, který se nám nepodaří vyřešit přímo, máte právo obrátit se s tímto sporem na Českou obchodní inspekci (adresa: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2; webové rozhraní: www.coi.cz, www.adr.coi.cz; elektronický kontakt: adr@coi.cz; telefon: +420 222 703 404) nebo na Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (adresa: Pod Altánem 99/103; 100 00 Praha 10 - Strašnice, webové rozhraní: www.konzument.cz, elektronický kontakt: spotrebitel@regio.cz, telefon: +420 261 263 574) za účelem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Toto právo můžete uplatnit nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili právo, které je předmětem tohoto spotřebitelského sporu.
Pro podání stížnosti týkající se zboží nebo služeb, které jste u nás zakoupili, a pro vyhledání subjektu alternativního řešení sporů můžete rovněž využít on-line platformu, která je zřízena Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
9. REGISTRACE NA WEBOVÉM ROZHRANÍ
9.1. Jak se můžete registrovat na webovém rozhraní?
Uživatelský účet se zakládá při dokončení prvního nákupu prostřednictvím webového rozhraní. Samostatná registrace bez uskutečnění objednávky není možná.
Přístupové údaje do uživatelského účtu uchovávejte v tajnosti. Neneseme odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu třetí osobou.
Informace uváděné při registraci musí být pravdivé a úplné. Účet, při jehož založení byly použity nepravdivé nebo neúplné údaje, můžeme bez náhrady zrušit. V případě změn ve vašich údajích doporučujeme provést jejich bezodkladnou úpravu v uživatelském účtu.
9.2. K čemu uživatelský účet slouží?
Prostřednictvím uživatelského účtu můžete především objednávat zboží, sledovat objednávky a spravovat uživatelský účet. Případné další funkce uživatelského účtu jsou vždy uvedeny na webovém rozhraní.
9.3. Kdy můžeme váš uživatelský účet zrušit?
Vezměte na vědomí, že máme právo váš uživatelský účet bez náhrady zrušit, pokud prostřednictvím vašeho účtu dochází k porušování dobrých mravů, platných právních předpisů nebo těchto obchodních podmínek.
10. RECENZE
10.1. Kdo může přidat recenzi?
Veškeré uživatelské recenze na webovém rozhraní jsou psány našimi skutečnými zákazníky, kterým jsme na základě nimi utvořené objednávky dodali jimi požadované zboží.
Přidávání recenzí je umožněno pouze po dokončení nákupu na webovém rozhraní, a to prostřednictvím odkazu, který je zákazníkovi zaslán prostřednictvím e-mailu, případně prostřednictvím uživatelského účtu na webovém rozhraní.
Na webovém rozhraní mohou být rovněž zveřejňovány recenze, které byly našimi zákazníky zveřejněny na veřejných internetových službách, zejména v rámci služeb Google, Heuréka a Firmy.cz.
10.2. Jak recenze ověřujeme?
Každou recenzi před jejím zveřejněním ověřujeme. Recenzi může přidat pouze zákazník, který dokončil nákup na webovém rozhraní.
Před převzetím a zveřejněním recenze z výše uvedených veřejných internetových služeb na webovém rozhraní ověřujeme, zda recenze byly sepsány našimi skutečnými zákazníky.
Zjistíme-li, že recenze byla vytvořena někým, kdo na webovém rozhraní nákup neuskutečnil, jsme oprávněni takovou recenzi odstranit, případně ji nezveřejnit.
11. OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV, ODPOVĚDNOST A UŽÍVÁNÍ WEBOVÉHO ROZHRANÍ
11.1. Je obsah webových stránek chráněn autorským právem?
Obsah webových stránek umístěných na webovém rozhraní (texty včetně obchodních podmínek, fotografie, obrázky, loga, programové vybavení a další) je chráněn naším autorským právem nebo právy dalších osob. Obsah nesmíte měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli účelu bez našeho souhlasu či souhlasu držitele autorských práv. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů umístěných na webovém rozhraní.
Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
11.2. Odpovědnost a užívání webového rozhraní
Neneseme odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Při využívání webového rozhraní nesmíte používat postupy, které by mohly narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém.
Pokud se při užívání webového rozhraní dopustíte jakéhokoliv nezákonného či neetického jednání, jsme oprávněni omezit, pozastavit nebo ukončit váš přístup na webové rozhraní, a to bez jakékoli náhrady. V tomto případě jste dále povinni uhradit nám škodu, která vaším jednáním dle tohoto odstavce prokazatelně vznikla, a to v plné výši.
Upozorňujeme vás na to, že kliknutím na některé odkazy na webovém rozhraní může dojít k opuštění webového rozhraní a k přesměrování na webové stránky třetích subjektů.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 30.9.2025.